Na pražském Gymnáziu Jana Keplera se 28. září 2017 na akci „Programujeme s Ozoboty“, kterou připravila Lipnická buňka projektu Informatikáři informatikářům, sešlo devětadvacet učitelů z různých koutů České republiky. A byli skvělí!
Program jsme zahájili seznámením se s robůtky Ozobot ve sborovně, vyzkoušeli si kódování bez počítače, řešení jednoduchých, ale i složitějších úloh a zahráli si hru, kde jsme se snažili poznat, který z tvarů je Ozobotovi naprogramován.
Pak jsme se rozdělili na začátečníky a pokročilé a přesunuli se do počítačových učeben. Tam jsme nejprve získali jistotu v ovládání Ozobota při řešení úloh na „želví grafiku“ v prostředí Games Ozoblockly a pokračovali řešením různých předkládaných úloh s využitím sledování čar i bez, na různé úrovni programátorské pokročilosti v prostředí Ozoblockly.
Odkazy na řešené úlohy najdete v přiložené prezentaci, výběr zde:
- Hra „Poznej tvar“, podklady získáte splněním všech deseti úkolů v Ozo Tracer, vybraná videa budou k dispozici nebo nechte programovat studenty.
- Jdeme nakupovat (1. lekce)
- Obchodní cestující (3. lekce)
- Ozo Pacman, mapa ver. 0
- Ozo Formule – challenge úroveň 3 z Ozoblockly, mapa
- Ozo Sokoban
- Ozo Pokémon GO!
- Zvířátko v ohradě, oáza na poušti – example úroveň 3 Ozoblockly, mapa
- Počítání barevných průjezdů – challenge úroveň 4 z Ozoblockly, mapa