V rámci Evropského týdne kódování 2017 jsme na Gymnáziu Jana Keplera na středu 11. října 2017 připravili odpoledne s roboty pro širokou veřejnost. Účastníci se seznámili s roboty Ozobot a vyzkoušeli si jejich kódování s počítačem i bez.
V první části jsme se zaměřili na řešení úloh bez počítače a vyprávění příběhů – vzniklo ozobotí představení Krysaře a O perníkové chaloupce .
Ve druhé části jsme se seznámili s „želví grafikou“ a prostředím Ozoblockly Games, kde se naprogramováním Ozobota plní předepsané úlohy. Pokračovali jsme do otevřeného prostředí OzoBlockly a pustili se do řešení připravené úlohy. V aktivitě Pokémon Go Pohořelec (mapa) bylo cílem naprogramovat Ozobota tak, aby dojel co nejblíže k Pokémonovi, který se zjevil v okolí školy a roztočením „Pokéballu“ jej chytit.
Součástí workshopu bylo sdílení zkušeností z výuky a ukázka dalších aktivit, které lze s Ozoboty dělat.