V této úloze bude Ozobot zvířátkem, které si chceme ochočit. Přiložená dráha představuje ohradu, ve které se bude pohybovat tak, aby nám neutekl. Cvičit jej budeme postupně.
Krok 1
Nastavte Ozobotovi barvu vašeho zvířátka. Můžete mu udělat papírovou nebo 3d masku. Ozobot se rozjede ve směru šipky z pozice Start. Když dojede k černé čáře, rozsvítí se červeně (a zastaví se).
Možné řešení: https://ozo.bot/b/9rb7ni
Krok 2
Po zastavení si Ozobot couvne a natočí se o konkrétní/náhodný úhel, když nebude u „ohradníku“ pokračuje vpřed. Pokud narazí na ohradník, couvne, natočí se, pokračuje…
Možné řešení: https://ozo.bot/b/7phqg6
Ke stažení:
Simulátor ve Scratch
Zadání: https://scratch.mit.edu/projects/700765161
Možné řešení: