Zvířátko v ohrádce

V této úloze bude Ozobot zvířátkem, které si chceme ochočit. Přiložená dráha představuje ohradu, ve které se bude pohybovat tak, aby nám neutekl. Cvičit jej budeme postupně.

Krok 1

Nastavte Ozobotovi barvu vašeho zvířátka. Můžete  mu udělat papírovou nebo 3d masku. Ozobot se rozjede ve směru šipky z pozice Start. Když dojede k černé čáře, rozsvítí se červeně (a zastaví se).

Možné řešení: https://ozo.bot/b/9rb7ni

Krok 2

Po zastavení si Ozobot couvne a natočí se o konkrétní/náhodný úhel, když nebude u „ohradníku“ pokračuje vpřed. Pokud narazí na ohradník, couvne, natočí se, pokračuje…

Možné řešení: https://ozo.bot/b/7phqg6

Ke stažení:

Černobílá dráha

Simulátor ve Scratch

Zadání: https://scratch.mit.edu/projects/700765161

Možné řešení: